1. kohtumine 03.09, Uue- Kulli Loomekoda




Esimene kohtumine osalejatega toimus 3. septembril Uue-Kulli Loomekojas, kus meid võõrustas perenaine Annela  sooja tee ning värskelt küpsetatud leivaga. Sisukat ja palju arutelusid tekitanud koolituspäeva juhtis Allan Kaljakin.  

Saabudes oli meie erimeseks tevuseks rääkida enda ootustest kogu õppeaasta kestvale arenguprogrammile. Seejärel sõlmisime omavahel kokkulepped, millest edaspidi kinni peame.  Leppisime kokku, et: 

  • Telefone kasutame ainult pauside ajal
  • Võib maha istuda kui ei jõua seista
  • Konfidentsiaalsus
  • Lepime kuupäevad ja kellaajad ette, et teaks arvestada oma töö ning muude tegemistega
  • Lepime jooksvalt veel kokku, kui esimeste kohtumiste käigus selleks vajadus ilmneb

Koolitaja palus õuealal meil kõigil mõelda mõne meid inspireeriva juhi peale ning seejärel kirja panna kõik teda iseloomustavad omadused. Üks osaleja mõtles hoopis enda varasematest töökohtadest ühe sellise juhi peale, kellega enam ei sooviks kunagi koostööd teha ning lähtus omaduste nimetamisel sellest. Saime teada, et hea juht : 
  • on ise läbi käinud kõik eelnevad etapid;
  • omab pikka plaani ja oskab näha suurt pilti;
  • on hea suhtleja;
  • oskab end väljendada nii, et tema sõnal oleks kaalu;
  • on konkreetne; 
  • on ambitsioonikas;
  • on esindusliku välimusega; 
  • on eeskujuks;
  • on arenemisvõimeline; 
  • ei ela oma paha tuju teiste peal välja;
  • astub töötajate kaitseks välja;
  • on julge;
  • on robleemide lahendaja, mitte allasuruja;
  • oskab oma nõrkusi varjata;
  • oskab võõrkeeli. 
Osalejad jõudsid järeldusele, et hea juht on imeinimene oma paljude heade omaduste ja oskustega.  

Loovusekojas sai igaüks vabalt valitud tehnikas joonistada pildi endast kui juhist. Esialgu tundus ülesanne meile keeruline juba ainuüksi seetõttu, et suurest valikust tuli leida endale meeldiv tehnika. Kui pilt sai valmis, siis iga osaleja rääkis oma tööst ja kuidas see väljendab teda juhina. 

Õues palus koolitaja järgmise tegevusena mõelda enda kui töörühma juhi eri rollidele, mille tulemusena jõudsid osalejad arusaamisele, et aeg-ajalt me võtame endile liiga palju rolle. Meil paluti mõelda, miks see nii on... 

Olime arvamisel, et meie nõrkus on delegeerimine ning samuti meile tundub, et lihtsam on ise midagi ära teha kui jääda kellegi teise järel ootama. 

Rollid, mida me juhtidena täidame on: 

  • IT- tugi
  • Toimetaja
  • Õppija
  • Ürituste korraldaja
  • Koosoleku kokku kutsuja, läbiviija
  • Protokollija
  • Ülesannete jagaja
  • Infoedastaja
  • Käe hoidja ja ära kuulaja
  • Maa peale tooja
  • Dokumenteerija
  • Sekretär
  • Vastutaja
  • Ideede küsija / pakkuja
  • Moosija
  • Inspireerija
  • Lepitaja
  • Koolitaja, õpetaja
Viimase ülesandena õues saime liikuda kordamööda läbi 5 punkti, kus tuli mõelda, mida ootavad meilt kui töörühmajuhilt erinevad huvigrupid. Huvigruppidena olid välja toodud lapsed, lapsevanemad, teised õpetajad, töörühma liikmed ja juhtkond. See ülesanne oli selles päevas kõige mõtlemapanevam, sest meie omavahelisest arutelust tuli välja, et me ei ole kunagi mõelnud mida ootavad meilt kui töörühmajuhilt lapsed ja lapsevanemad. See tekitas ka hiljem arutelu teemal, kui palju üldse lapsevanemad on teadlikud töörühmade tegevustest, millest omakorda tekkis mõte, et igasse töörühma võiks kuuluda ka mõni lapsevanem. 

Päeva lõpetuseks kirjutas igaüks endale kirja oma tugevuste ja arendamist vajavate arengukohtade osas ning lubaduse, mis on täidetud maikuus 2022. 

Nagu ikka koolis, saime ka meie endile koduse ülesande. Koduseks ülesandeks jäi delegeerimise harjutamine. Igal töörühmajuhil tuleb delegeerida töörühma liikmetele ülesanne, mille ta muidu ise ära täidaks. 

Koolitaja küsis osalejatelt mis teemasid võiksime järgmistel kordadel käsitleda. Selle arutelu tulemusena on järgmise korra teemaks 1. oktoobril info liikumine ja efektiivsete koosolekute pidamine. 

 

Mirjam, projektimeeskonna juht


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

TÖÖRÜHMAJUHTIDE TEISE HOOAJA TEINE KOOLITUSPÄEV

4. kohtumine 17.12, Tallinna Lasteaed Südameke